بهترین سری قلیان کدام است؟ راهنمای کامل

/
مقالات
/

بهترین سری قلیان کدام است؟ راهنمای کامل

بهترین سری قلیان کدام است؟ راهنمای کامل

سری های قلیان در هر شکل و اندازه ای در بازار موجود هستند که هر کدام مشخصات، مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این راهنمای جامع، انواع مختلف سری های قلیان موجود در بازار از لحاظ جنس، شکل و اندازه را معرفی و مزایا و معایب مربوط به هر یک را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم در انتهای این مقاله، شما به دانش لازم برای انتخاب سری قلیان مناسب خود دست پیدا کنید.

برای اجاره قلیان های عربی لوکس از الو قلیون، همین الان بر روی دکمه سبز سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید.

دراین مقاله خواهید خواند:
سری قلیان چیست و چگونه کار می کند؟
سری های مختلف قلیان از لحاظ مواد تشکیل دهنده
سری های مختلف قلیان از لحاظ طرح و فرم
اندازه سری قلیان
نتیجه گیری

سری قلیان چیست و چگونه کار می کند؟

سری قلیان محفظه ای است که تنباکو برای دود شدن در آن قرار می گیرد. جنس سری معمولاً از شیشه، سفال، سرامیک، فلز و یا سیلیکون بوده و دارای پایه ای است که آن را به لوله یا تنه قلیان متصل می کند. برای کشیدن قلیان، سری را با تنباکو پر می کنند و سپس با ذغال می پوشانند. گرمای زغال تنباکو را تبخیر می کند و دود حاصل از آن پس از عبور از تنه، تنگ پر از آب، و شلنگ، توسط فردی که قلیان را می کشد، استنشاق می شود.

سری های مختلف قلیان از لحاظ مواد تشکیل دهنده

سری قلیان شاید مهمترین جزء قلیان باشد، زیرا تعیین می کند که تنباکو چقدر بسوزد و یا مدت زمان کشیدن یک سری قلیان چقدر باشد. مواد تشکیل دهنده سری و طرح های مختلف آن به طرق مختلف بر این عوامل تأثیر می گذارد، بنابراین مهم است که سری قلیان را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. با این اوصاف، بیایید تعدادی از محبوب ترین سری های موجود در بازار را بررسی کنیم.

سری قلیان شیشه ای

سری های شیشه ای گزینه ای عالی برای کسانی است که می خواهند سوختن تنباکو را تماشا کنند. آنها همچنین هیچ طعمی را از تنباکو جذب نمی کنند، بنابراین با عوض شدن طعم ها نباید مشکلی داشته باشند. با این حال، تمیز کردن سری های شیشه ای با کیفیت پایین ممکن است دشوار باشد و نسبت به سایر گزینه ها شکننده تر هستند. اگر به دنبال خرید سری شیشه ای هستید بهتر است از سری که از شیشه بوروسیلیکات (Borosilicate Glass) ساخته شده است ( نوعی شیشه است که به دلیل ماندگاری در برابر تغییر دما معروف است) تهیه کنید.

سری قلیان سیلیکونی

سری های سیلیکونی به دلیل دوام و انعطاف پذیری روز به روز محبوب تر می شوند. آنها همچنین به راحتی تمیز می شوند و در رنگ های مختلف وجود دارند. ایرادی که می توان به این سری وارد کرد این است که مانند سایر سری ها گرما را حفظ نمی کنند و تنباکو ممکن است به طور یکنواخت نسوزد.

سری قلیان سرامیکی

سری قلیان سرامیکی حد وسط خوبی بین سری های شیشه ای و سیلیکونی است. آنها بادوام هستند، به راحتی تمیز می شوند و گرما را نیز به خوبی حفظ می کنند. با این حال، سری های سرامیکی می توانند گران قیمت باشند و در صورت افتادن ممکن است ترک بخورند. در نظر داشته باشید، سری های قلیان سرامیکی بی کیفیت می توانند طعم تنباکو را جذب کنند.

سری قلیان سفالی

سری های قلیان سفالی یکی از محبوب ترین گزینه ها هستند، زیرا بسیار مقرون به صرفه بوده و به راحتی همه جا می توان آنها را پیدا کرد. آنها همچنین حرارت را به خوبی حفظ می کنند که این باعث می شود تنباکو به صورت یکنواخت بسوزد و مدت زمان بیشتری از یک سری قلیان استفاده کنید. با این حال، تمیز کردن سری های سفالی دشوار است و ممکن است طعم های تنباکو را جذب کند. به علاوه، آنها نسبت به سایر گزینه ها شکننده تر هستند.

سری قلیان فلزی

سری های فلزی به دلیل مزایای منحصر به فردی که ارائه می دهند در بین دوستداران قلیان بسیار محبوب هستند. از آنجایی که سری های فلزی گرما را به خوبی حفظ می کنند، مدت زمان کشیدن قلیان با این سری ها طولانی تر است. آنها همچنین به راحتی تمیز شده و هیچ طعمی از تنباکو را جذب نمی کنند. به علاوه، سری ‌های فلزی با کیفیت با توجه به هدایت گرمایی خوبی که دارند، برای کسانی که می‌خواهند روش‌های مختلف حرارت دادن به تنباکو را آزمایش کنند، مناسب هستند. تنها ایرادی که می توان به این سری گرفت این است که پیدا کردن مدل با کیفیت آن در بازار کمی سخت است.

سری های ترکیبی یا هیبریدی

این سری ها که به تازگی وارد بازار شده اند از ترکیب سیلیکون با دیگر مواد ساخته می شوند. سیلیکون با فلز، سیلیکون با سفال و سرامیک، و سیلیکون با شیشه.

در شکل زیر انواع سری های ترکیبی با سیلیکون نشان داده شده است.

انواع سری قلیان

مجموعه الو قلیون از سری های ترکیبی "سیلیکون با سرامیک" و "سیلیکون با استیل" در قلیان های خود استفاده می کند.

سری های مختلف قلیان از لحاظ طرح و فرم

سری های قلیان در طرح های مختلفی تولید می شوند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند. بیایید با هم چهار گزینه محبوب را بررسی کنیم.

سری های برعکس (Inverted Bowls)

سری های برعکس دارای دو کاسه هستند. سری پایینی محل قرار گرفتن ذغال و سری وارونه محل گذاشته شدن تنباکو است. یکی از مزایای بارز این سری ها، ایجاد دود غلیظ است. با این حال، سری های معکوس جریان هوای خوبی را ارائه نمی دهند. تمیز کردن آنها نسبت به انواع دیگر سری ها دشوارتر است. در شکل زیر طرح این سری قابل مشاهده است.

سری های ترکی یا مصری

سری های ترکی یا مصری

سری قلیان مصری (به این سری ها سری ترکی نیز گفته می شود) سفالی یا سرامیکی دارای 4 تا 6 سوراخ در انتهای کاسه است. آنها پرمصرف ترین سری قلیان هستند. در برخی از کشورها مانند امارات، سری سنتی مصری دارای یک سوراخ بزرگ (10-15 میلی متر) است. از مزایای آن می توان به قیمت پایین و در دسترس بودن (به راحتی می توانید در همه جای بازار پیدا کنید) اشاره کرد. با این حال، به خاطر داشته باشید که آنها طعم تنباکو را جذب می کنند، شکننده هستند و تنباکو اغلب در سوراخ ها گیر می کند و بر جریان هوا تأثیر می گذارد!

سری های ورتکس (Vortex) یا گردابی

سری های ورتکس (Vortex) یا گردابی

سری های گردابی دارای یک سنبله یا برآمدگی در وسط سری هستند و روی این برآمدگی 4 یا 5 سوراخ وجود دارد که دود از آن ها عبور می کند (شکل زیر). در مقایسه با سایر سری های قلیان، سری ‌های گردابی در کف کاسه خود سوراخ ندارند و شربت تنباکو را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. سری های گردابی از خاک رس، پیرکس، سیلیکون، آلومینیوم و سایر مواد مورد استفاده در این صنعت ساخته می شوند. طراحی منحصر به فرد این سری، جریان هوای بهتر و افزایش تولید دود را امکان پذیر می کند. نقطه ضعف سری های گردابی این است که ممکن است با بسیاری از انواع تنباکو به خوبی کار نکنند. اگر به دنبال سری هایی هستید که به شما دود غلیظ و خوش طعم بدهند، یک سری گردابی می تواند برای شما مناسب باشد، البته اگر دسترسی به سری فانل نداشتید.

سری های فانل (Phunnel Bowls)

سری های فانل (Phunnel Bowls)

سری فانل یکی از محبوب ترین طرح های سری های قلیان در بازار است. در این سری یک سوراخ بزرگ برآمده در وسط کاسه وجود دارد و مانند سری گردابی در کف آن هیچ سوراخی وجود ندارد (شکل زیر). این کاسه ها به دلیل تولید دود با کیفیت وغلیظ و حفظ طعم تنباکو در مدت زمان کشیدن قلیان (به دلیل دیرتر خشک شدن شیره تنباکو) شناخته شده اند. به دلیل فرم این سری ها شما می توانید از هر گونه تنباکویی برای پر کردن آن ها استفاده کنید. به دلیل سنبله وسط این سری، فویل و ذغال با فاصله ای مناسب از تنباکو قرار می گیرند و این باعث می شود تنباکو خیلی زود نسوزد. تنها ایرادی که می توان به این سری ها گرفت این است که به دلیل سورخ نسبتا بزرگ در برامدگی آن وجود دارد ممکن است خاکستر ذغال وارد آب قلیان شود.

اندازه سری قلیان

اندازه سری قلیان

اندازه سری تعیین می کند که چه مقدار تنباکو می توانید در آن بگذارید. اگر دوست دارید مدت زمان کشیدن یک سری سری قلیان طولانی تر باشد یا با افراد بیشتری قلیان بکشید، بهتر است سری های بزرگتر را انتخاب کنید. اگر ترجیح می دهید مدت زمان کشیدن یک سری قلیان کوتاه تر باشد و یا تنها هستید، بهتر است سری با اندازه کوچک یا معمولی را انتخاب بکنید.

سه اندازه استاندارد برای سری های قلیان وجود دارد: سری قلیان کوچک، سری متوسط و بزرگ که هر کدام تعیین می کند که شما دوست دارید کشیدن یک سری قلیان چقدر طول بکشد. یک سری قلیان ساده معمولاً 10 تا 12 گرم تنباکو را در خود جای می دهد، در حالی که یک سری بزرگتر کمی بیشتر از 15 تا 20 گرم تنباکو مصرف می کند.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین سری قلیان مستلزم در نظر گرفتن عواملی مانند اندازه، شکل، جنس و نوع تنباکو است. ترجیح و سلیقه شخصی نقش مهمی در تعیین اینکه کدام سری می تواند لذت‌بخش‌ترین تجربه کشیدن قلیان را ایجاد کند، بازی می‌کند. چه جلسات طولانی‌تر با دوستان را ترجیح دهید یا جلسات کوتاه‌تر و پردودتر، قطعا سری وجود دارد که نیاز شما را بر طرف کند.

سرمایه گذاری روی یک سری قلیان باکیفیت چندین مزیت از جمله دوام، کنترل بهتر گرما و تجربه کشیدن قلیان خوشمزه تر را به همراه دارد. سری های با کیفیت ساخته شده از مواد بادوام، از سری های سفالی سنتی گرفته تا طرح های هیبریدی مدرن، می تواند دوام و عملکرد خوب را به شما هدیه دهد.

در انتها، سری قلیان عالی می تواند طعم تنباکو را تا پایان کشیدن قلیان حفظ کند و با توزیع یکنواخت گرما و ایجاد جریان هوای سبک، کیفیت تجربه شما از کشیدن قلیان را بالا می برد. با سری مناسب، می توانید از جلسات خوش طعمی لذت ببرید که هوس شما را برآورده می کند و تجربه خوبی برای شما ایجاد می کند.

سفارش آنلاین قلیون از الو قلیون

الو قلیون یک سرویس اجاره قلیان به صورت آنلاین است. تنها کافی است با کلیک بر روی دکمه کال (Call) و تماس تلفنی قلیون آنلاین خود را سفارش داده و از طعم جادویی آن لذت ببرید.

منبع 1
منبع 2